عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : چهار شنبه 3 آذر 1400
بازدید : 293
نویسنده : mozhgan

اغلب ما درباره تفاوت بین درمان های رایج و روتین درمان ارتودنسی و ارتودنسی پیشگیرانه سؤال می شود. یکی از این سوال ها این است که “چرا کودک به ارتودنسی پیشگیری، زودرس یا پیشگیرانه نیاز دارد؟ و این امر چگونه می تواند در درازمدت به کودک کوچک دلبند شما کمک کند؟ ما میخواهیم در این مقاله درباره این موضوع اطلاعات و نکاتی خدمت شما کاربران و مراجعان دکتر علیرضا خدیوی ارائه دهیم.

چه زمانی باید کودک را به دندانپزشک نشان داد؟

مطابق اعلام انجمن دندانپزشکی کشورهای پیشرفته ای مثل استرالیا و آمریکا،  زمانی که کودکان اولین دندان های خود را در آوردند (یا معمولا از سن 12 ماهگی) باید به نزد یک دندانپزشک برده شوند. شاید فکر کنید که خیلی زود است و چرا باید کودک را در این سن به دندانپزشکی برد؟ اما برای سلامتی دهان و دندان بهتر است همواره از سنین پایین به دندانپزشکان مراجعه کنید. از طرفی دندانپزشکان توصیه میکنند که از سن 7 سالگی نیز کودکان را به بهترین متخصص ارتودنسی نشان دهید تا کار ارتودنسی پیشگیرانه را از این سن آغاز کند.

ارتودنسی پیشگیرانه چیست؟

ارتودنسی پیشگیری در کودکان یا پیشگیرانه راهی برای تشخیص و پیش بینی مشکلات دندان در کودکان است که توسط متخصصان ارتودنسی انجام داده میشود. اگر کودکان خود را از سنین پایین به نزد این متخصصان ببرید آن ها میتواند با ارزیابی های دقیق نحوه رشد دندان کودک شما را مشاهده  کرده و پیش بینی کند که الگوی رشد دندان ها چگونه است. اگر متخصص تشخیص دهد که مشکلی در خصوص دندان های کودک شما وجود دارد و در آینده احتمالا با دردسر همراه باشد، در همان زمان، مقدمات پیشگیری و درمان آن را آماده میکند.

بهترین سن برای شروع ارتودنسی پیشگیرانه چیست؟

به نظر میرسد که بهترین سن ارتودنسی زیبایی دندان کودکان سن 7 سالگی باشد. اما به صورت جزئی بهترین زمان این نوع ارتودنسی بستگی به شرایط کودک شما و نوع مشکلاتش دارد. چه بسا اصلا طی جلسات ویزیت ارتودنسی پیشگیری متخصص تشخیص دهد که کودک شما فعلا هیچ مشکلی ندارد و تنها او را ارزیابی کند. 

انواع مشکلات ارتودنسی کودکان

  • ازدحام دندان ها
  • وجود فاصله بین دندان ها
  • کج بودن دندان
  • مشکلات رشد فک و بایت نامناسب

بیشتربخوانید... ارتودنسی چند دندان





:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان مجله سلامتی و آدرس salamatmag.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com